Órarend

Jógaórák Budapest III. kerületben – bejelentkezéshez kattints ide

Jóga flow, Power jóga és BodyArt órát Budapest III. kerültében (Óbudán) tartok rendszeresen. Tervezem emellett rendszeres jóganapok, jóga elvonulások, afféle jógatábor szervezését is, és nyílt napokat a jóga elveivel összeegyeztethető életmód tanácsadással.

Nagyon szeretném továbbá, ha ezen az oldalon később egy videóblog is elindulhatna, és online is együtt gyakorolhatnánk! Ha tetszik neked ez az ötlet, kövesd az oldalt a Facebook-on vagy a Google+-on, hogy mindenről időben értesülhess!

Az jóga órarend megtekintéséhez kattints a képre!

Miben más a jóga, mint a stretching vagy más fitness irányzatok?

A jóga több, mint testmozgás, a fizikai gyakorlás csupán az egyik ága a jógának. Már maga a fizikai mozgás része is különleges attól, hogy a mozdulatokat összekötjük az elme hullámzásaival és a légzéssel. Ezzel befelé irányítjuk a figyelmünket, megtanuljuk felismerni habituális gondolatmintáinkat anélkül, hogy címkéket ragasztanánk rájuk vagy változtatni akarnánk azokon. Pillanatról pillanatra egyre inkább tudatában leszünk annak, amit megtapasztalunk. Ettől válik a jóga gyakorlássá, és nem pusztán egy elvégzendő feladattá vagy edzéssé. Nemcsak a testünk lesz tőle rugalmasabbá, hanem az elménk is.

Gyakori kérdések és válaszok a jógával kapcsolatban

Kérdezz a jógáról! Nincs rossz kérdés, és örömmel megosztom veled, amit a jógával kapcsoltam eddig megtanultam és megtapasztaltam. Orvosi problémáid megoldásához azonban sajnos nem vagyok elég képzett, ezért ilyen kérdésekben fordulj szakemberhez!

Milyen matracot használjak?

A legtöbb csoportos órán tudsz matracot bérelni, de ha rendszeresen elkezdesz gyakorolni, ajánlott egy saját jógamatrac beszerzése. Fontos, hogy a matrac olyan anyagból legyen, ami lehetőleg környezetbarát, és nem csúszik. Olcsóbb matracokat nagyobb sportáruházakban is lehet kapni, de ha minőségi, tartós matracot szeretnél, nézz körül itt: jógabazár.hu vagy manduka.com

Mit vegyek fel?

A jógagyakorláshoz kényelmes, jól szellőző, könnyen száradó ruhát vegyél fel, amiben könnyen tudsz mozogni.

Mit ehetek?

Az étrendedben kerüld a túl sok cukor és finomított szénhidrát fogyasztását. Egyél sok friss zöldséget és gyümölcsöt, és inkább naponta többször egyél kevesebbet. Arra mindenképpen érdemes figyelned, hogy jógagyakorlás előtt 2-3 órával már nem ajánlott enni, de ha mégis megéhezel, maximum 2 órával előtte egyél valami könnyen emészthető ételt.Folyadékot ihatsz bőven, de előtte fél órával már inkább csak egy csésze teát vagy egy pohár vizet igyál.

Milyen gyakran jógázzak?

Ahányszor csak jólesik! A jóga éppen arról szól, hogy hallgass a tested jelzéseire! Ha teljesen kezdő vagy, mindenképpen ajánlom, hogy képzett tanár óráira menj el, és hetente 2-3 alkalmat szánj rá a gyakorlásra, de miután elsajátítottad az alapokat, akár otthon is jógázhatsz. Mint mindenben, itt is az egyensúly a lényeg: az aktivitás mellett fontos a pihenés és a feltöltődés, különben lemerülnek a tartalékaid. De ezt is jelzi a tested, csak figyelj oda rá!