Ananász és Hold Jóga

Egységben, szabadon

 

Power jóga, flow jóga és gerincjóga Budapest III. kerület Beck Anita jógaoktatóval

 

Jóga blogJógaórák

Jóga Budapest III. kerületében, online és mindenhol

Az Ananász egy egzotikus, finom gyümölcs, ami ráadásul még egészséges is. A Hold egy titokzatos égitest, amely ciklikusan befolyásolja hétköznapjainkat, és egy jógaászana neve is. Az Ananász számomra a frissesség és különlegesség, a Hold pedig az érett bölcsesség szimbóluma. Az Ananász a napot, a meleget szereti, a Holdat sötétben látjuk leginkább az égen. Két minőség, amely látszólagos ellentét (yin és yang), de végül együtt alkotnak egységet.

Ha felkeltettem az érdeklődésedet, nézz körül az oldalamon, és ismerkedj meg jógapózokkal, egészségtippekkel és életmód tanácsokkal.

Ha már jógázol, akkor szerezz inspirációt, esetleg kérdezz, vagy gyakorolj együtt velem, ha még nem jógázol, találd meg a neked leginkább megfelelő jógafajtát, és ha van kedved, látogass meg jógaóráim valamelyikét Budapest III. kerületében (Óbudán)!

Milyen jógairányzatokat képviselek?

Alapvetően három különböző órát tartok: gerincjógát, power jógát és flow jógát. Az alábbiakban röviden olvashatsz mindhárom irányzatról.

Jóga flow

A flow jóga órán egyik mozdulatból áramlunk a másikba, a mozdulatok ritmusát a légzés adja. A flow egy dinamikus gyakorlás, az óra kezdetén napüdvözletek sorozatával melegítjük be az izmokat, és készítjük fel testünket a mélyebb nyújtásokra. Az ászanák nem meghatározott sorrendben követik egymást, az oktató stílusától függ, hogy milyen módon fűzi egymásba őket.

Power jóga

A power jóga egy viszonylag új jóga irányzat, amely a 90’es években fejlődött ki, alapvetően az Ashtanga jóga elemeire épülve. Egy power jóga órán nincsenek kötött gyakorlat sorok, dinamikusan követik egymást a pozíciók, de a flow óránál kicsit hosszabban tartják ki azokat. A power jóga inkább az erősítést célozza, míg a flow a test rugalmasságát, és hajlékonyságát fejleszti a mozdulatok egymásba fűzésével.

Gerincjóga

A gerincjóga egy alkalmazott jógairányzat, amelynek célja a fizikai test egyensúlyának helyreállítása, a testtudat növelése, a tartásjavítás és a helyes légzés elsajátítása. Egy teljes testet átmozgató, mindenki számára biztonsággal végezhető gyakorlatsor, amely erősíti és nyújtja az izmokat. Ideális óratípus annak, aki most kezd jógázni vagy egyszerűen szeretné jobban érezni magát egy hosszú, stresszes nap után.

Ananász és Hold jógablog

Érdekességek jógáról, egészségről és életmódról

Ananász és Hold Jóga jelentése

Amikor kitaláltam, hogy „Ananász és Hold Jóga” nevű honlapot szeretnék, nem is sejtettem, hogy milyen sok összefüggés van az egyik kedvenc gyümölcsöm, egy égitest és a jóga között. Sokszor, ahogy az életben is, egy-egy előre nem tervezett dolog vagy esemény nyit meg...

Téli jóga

Élvezd a telet jógával! Hideg van, nedves, párás, csúnya az idő, alig bújik elő a nap. Vannak napok, amikor úgy érzed, csontodig hatol a hideg, és szinte elképzelhetetlennek tűnik, hogy egyszer újra nyár lesz, és megint nyári ruhában, papucsban mehetsz ki a szabadba....